Distributor, který prodává produkty maloobchodníkovi. Velkoobchodník prodává svůj produkt maloobchodníkům ve velkém, což maloobchodníkovi umožňuje těžit z nižší ceny, než kdyby kupoval jednotlivé položky. Velkoobchod obvykle nakupuje zboží přímo od výrobce, ale může je nakupovat i od přeprodejce. V obou případech získává velkoobchod za nákup velkého množství zboží velké slevy. Velkoobchodník je zřídka zapojen do skutečné výroby produktu, místo toho se zaměřuje na distribuci.
Velkoobchodník potřebuje licenci k prodeji svého produktu maloobchodníkovi a jeho produkt nebude zákazníkovi obecně k dispozici za stejnou cenu jako maloobchodník. Je tomu tak proto, že maloobchodník vytváří své zisky zvyšováním ceny, kterou platí velkoobchodníkovi. V případě, že si zákazník přeje zakoupit produkt od velkoobchodníka, bude mu účtována služba drop shipping, přičemž tento poplatek bude účtován jak zákazníkovi, tak velkoobchodu maloobchodním prodejcem typu drop shipping.

Velkoobchodník je často specialistou na určitý produkt nebo kategorii produktů. Ostatní velkoobchody nabízejí různé produkty. Velkoobchodník se navíc může u svých produktů zaměřit na jeden druh podnikání, případně může nabízet zboží k prodeji.

Velkoobchody se také liší od distributorů tím, že obecně nejsou spojeni s žádnou konkrétní komoditou, a proto je nepravděpodobné, že by nabízeli vyšší úroveň služeb nebo podpory, kterou často nabízejí oficiální distributoři produktů. Je tomu tak proto, že velkoobchodník je zřídkakdy přímo napojen na výrobce, od kterého nakupuje, a není obeznámen se složitostí a složitostí produktů, které prodává. Velkoobchody mohou nabízet i konkurenční produkty, což u distributorů neplatí.

Pokud hledáte seznam dodavatelů dropshippingu, jako je Salehoo nebo Spocket, možná se budete chtít podívat na náš článek nejlepší dropshippingové společnosti.
Co je velkoobchodní nákup?
Nakupujte velkoobchodně
Kredit: Eddie Lobanovskiy

Mnoho obchodních podmínek lze přeložit nebo použít pro různé případy, zejména na velkoobchodním trhu.

Například velkoobchodní kupující může být odkazem na skutečného zástupce, který vyjednává mezi obchodníky a prodejci na velkoobchodním trhu. Velkoobchodního kupujícího však můžete označovat také jako samotného obchodníka, protože se jedná o subjekt, který nakupuje zboží od velkoobchodníka.

Pro začátek si řekněme něco o hromadném kupujícím jako o profesi.

Jednalo by se o zástupce nebo nezaujatého oddělení pověřeného vyjednáváním obchodů na základě tržních trendů, aby se zajistilo, že velkoobchodník i distributor budou na vrcholu. Důvodem, proč existují tyto typy velkoobchodních kupujících, je to, že obchodní manažer má s největší pravděpodobností mnoho dalších povinností, kterým se musí věnovat. To přebírá odpovědnost za pochopení tržních podmínek a cen a deleguje to na někoho, kdo je v této oblasti spíše odborníkem.

Kupující mají řadu dalších titulů. Někteří lidé jim například říkají nákupní agenti, jiní obchodní zástupci. Aby to bylo ještě více matoucí, tyto typy pracovních míst by ve skutečnosti mohl obsadit distributor nebo velkoobchod.

Celkově je důležité pochopit, že velkoobchodním kupujícím může být třetí strana nebo zaměstnanec, který se zabývá veškerými velkoobchodními průzkumy a transakcemi.

Nicméně, pokud máte na mysli velkoobchodního kupujícího, může to být jen skutečný podnik, který chce koupit od velkoobchodníka.

Bez ohledu na to, kdo nakupuje, je velkoobchodní nákup jedním z nejběžnějších způsobů, jak získat levné produkty, které lze otáčet a poté prodávat za vyšší cenu. Základem velkoobchodního nákupu je, že výrobce, dodavatel nebo velkoobchodní společnost prodává velké množství stejných produktů distributorům. To znamená, že obchodníci musí mít určité množství počátečního kapitálu, aby si mohli dovolit všechny tyto položky. Jakmile však začnou prodávat nedílnou položku, funguje to v jejich prospěch, protože každý produkt se ziskem prodávají buď běžným spotřebitelům, nebo jiným podnikům.

Obecně platí, že prodejní řetězec funguje takto: dodavatel nebo výrobce prodává velké množství zboží nebo komodit přímo velkoobchodnímu kupujícímu. Velkoobchodník pak prodává výrobky distributorům. Po velkoobchodním nákupu maloobchodník (ať už jde o internetový obchod nebo a

fyzická maloobchodní prodejna) účtuje vyšší cenu za vstupní jednotlivé produkty a prodává je široké veřejnosti.

Jaká je velkoobchodní cena?
Pokud požadujete dobrou velkoobchodní cenu, zcela záleží na tom, co v jakém odvětví kupujete.

Definici velkoobchodní ceny je však mnohem snazší pochopit, aniž by bylo nutné důkladně zkoumat vaše odvětví. Stručně řečeno, velkoobchodní cena je cena účtovaná velkoobchodníky nebo výrobci nebo dodavateli za skupinu produktů. Tato kolekce produktů stojí prodejce nemalé peníze. Když však rozeberete ceny za jednotku, velkoobchodní cena je zlomkem maloobchodních cenových nákladů.

Řekněme, že maloobchodník utratí tisíc dolarů za 100 bot. Celková cena 1 000 USD je velkoobchodní cena, ale velkoobchodní cena za jednotku by byla 10 USD. To bude výrazně levnější než maloobchodní cena. Řekněme, že prodejce cení svou prodejní cenu za botu na 50 USD. To je zisková marže 40 USD na botu, když odečtete maloobchodní cenu a velkoobchodní cenu. Pokud by prodejce prodal všech 100 bot, měla by celkový zisk 4000 dolarů.

Důvodem, proč je velkoobchodní cena o tolik levnější než maloobchodní cena, je to, že maloobchodník poskytuje službu spotřebiteli. Touto službou může být znalost produktů, umístění maloobchodu, dostupnost nebo řada dalších věcí, které zákazníkům pomáhají získat přístup k určitým produktům. Na druhé straně může velkoobchodník nakupovat produkty levně, protože se spoléhá na objem, aby dosáhl svého vlastního zisku.

Velkoobchodník vydělává peníze pouze tehdy, když jsou obchodníci ochotni nakupovat velké množství položek. V opačném případě, pokud velkoobchod prodává jednotlivé položky, bylo by to pro něj krátkodobě i dlouhodobě mnohem dražší. Když velkoobchodní společnost nakupuje od výrobce, ceny se jen mírně zvýší, když se obrátí a prodají obchodníkům. Ale jakmile maloobchodník obdrží položky a rozdělí je na části, dvojitý prodej zvýší ziskové marže na dvojnásobek ceny nebo ještě více.

Jaká je průměrná maloobchodní přirážka?
To je skvělá otázka, protože vaše zisky závisí na tom, kolik jsou vaše značkové produkty zaplaceny z velkoobchodní ceny.

Existuje několik způsobů, jak zjistit, kolik byste jako maloobchodník měli zaúčtovat do svých velkoobchodních cen. Tomu se však budeme věnovat v následující části. Pod touto otázkou popíšeme, kolik maloobchodních a internetových obchodů oceňuje produkty podle odvětví.

Jak jsme poněkud vysvětlili v předchozí části, přirážka je poměr hrubého zisku k prodejní ceně. Pokud máte například produkt, který vás stojí 5 USD a prodáte ho za 9 USD, hrubý zisk je 4 USD. Hrubý zisk 4 USD je také považován za přirážku k produktu.

V obchodním světě neexistuje nic jako normální značkování. Některá odvětví, jako je móda, dokážou zasáhnout tisícidolarové cenovky na oblečení, které stojí jen několik set dolarů. Na druhou stranu je mnoho maloobchodních prodejen, jako jsou železářství a obchody s potravinami, známé extrémně malými maržemi – jinými slovy, jejich přirážky jsou na jednotku docela malé.

Pokud vás zajímají typické značky v různých odvětvích, pojďme si projít některá odvětví s vyššími značkami a některá odvětví s nižšími značkami.

Šperky jsou trvale jedním z nejvyšších produktů na světě. Můžete si přečíst případové studie o tom, jak jsou diamanty a mnoho dalších drahých kamenů prakticky bezcenné, dokud se nedostanou do maloobchodu. Je poměrně neobvyklé najít šperk, který není alespoň 50 % velkoobchodní ceny. Obdobnou strukturu značení výrobků má oděvní průmysl. A nejde jen o vaše vysoce módní oblečení. Když navštívíte Walmart nebo jiného levného prodejce, tyto košile a kalhoty jsou obvykle označeny od 100 % do 400 %.

I když jsou marže ve stravování často malé, jídlo se obvykle pohybuje kolem 60 %. Nápoje jsou ještě horší, protože jsou za velmi rozumnou cenu. Není neobvyklé vidět u nápojů 400% přirážky. Nízké marže jsou způsobeny celkově vysokými náklady na provoz restaurace.

Farmaceutický průmysl je známý extrémními přirážkami. To obvykle platí pro většinu lidí, kteří nejsou ve farmaceutickém průmyslu, protože je známo, že přirážky přesahují 6 000 %. Dokonce i levnější generické předpisy poskytují přirážky přes 1000 %.

technologie je

zajímavé zvíře, protože některé typy technologií generují velké ziskové marže. Mnoho technologických společností, jako např Mobilní telefony se však snaží dosáhnout přirážky 10 %.

Mnoho malých podniků se rozhoduje o prodeji produktů na základě položek, které mohou dosáhnout nejvyšších přirážek. To není špatný nápad, pokud máte omezené finanční prostředky a právě začínáte s internetovým obchodem. Neměli byste však vylučovat odvětví s malými ziskovými maržemi, protože při správném provedení stále můžete vydělat značné množství peněz. Jediným problémem je, že do těchto odvětví s úzkým rozpětím je často těžší proniknout.

Jak označujete velkoobchodní ceny?
velkoobchodní ceny
Fotografický kredit: Daria

Existuje několik způsobů, jak ohodnotit své maloobchodní produkty po jejich velkoobchodním nákupu. Máme průvodce třemi osvědčenými postupy pro stanovování cen, ale existuje mnoho dalších možností, ze kterých si můžete vybrat.

Zde jsou některé z nejběžnějších strategií pro zvýšení velkoobchodních cen:

MSRP – MSRP neboli výrobcem doporučená maloobchodní cena je běžnou praxí, kdy výrobce doporučuje konkrétní cenu, kterou má prodejce uvést pro své zákazníky. To býval mnohem častější způsob hodnocení velkoobchodních produktů, protože výrobci mohli standardizovat skupiny konkrétních produktů podle maloobchodníka a lokality. To znamená, že uvidíte, že MSRP se nejčastěji používá, když je položka více běžná. Pokud se tedy jedná o zbrusu nový produkt nebo jedinečný šperk, není žádný způsob ani důvod používat doporučenou cenu. Doporučená cena celkově usnadňuje prodejci, ale můžete být také v nevýhodě ve srovnání s konkurenty, kteří zlepšují ceny pro zákazníky.
Keystone Pricing – Proces stanovení cen Keystone je také jednodušší způsob, jak označit velkoobchodní položky. Maloobchodník obvykle zdvojnásobí velkoobchodní náklady a může tuto cenu upravit na základě určitých tržních faktorů. Můžete například zjistit, že pouhé zdvojnásobení velkoobchodních nákladů nestačí kvůli vašim potenciálním nákladům na dopravu a manipulaci. Většina maloobchodníků si uvědomí, že zdvojnásobení velkoobchodních nákladů je pro spotřebitele obvykle příliš drahé. Unikátní položky by však měly mít mnohem vyšší přirážku. Vše závisí na odvětví a na tom, jak bude tento produkt konkurenceschopný.
Vícenásobné stanovování cen – Vícenásobné stanovování cen je také známé jako sdružování, kdy spárujete více produktů dohromady a prodáváte tento balíček za vše společně za mírně nižší cenu. To vytváří vyšší vnímanou hodnotu, protože zákazník za své peníze dostane více peněz. Tato strategie velkoobchodního značkování je široce používána v oděvním průmyslu a obchodech s potravinami. Jediným problémem je, že může být obtížné prodat duplicitní položky Indivi za běžné ceny poté, co je odstraníte z balíčků.
Diskontní ceny – Občas dojde k akci nebo slevě na konkrétní produkt nebo skupinu produktů. Stručně řečeno, maloobchodník již označil velkoobchodní cenu pouze proto, aby odstranil část této ceny, aby protlačil více zákazníků přes pokladnu a potenciálně zvýšil provoz v určitých obdobích roku. Většina společností má slevy po celý rok. Obecně platí, že si nevytvářejte pověst lovce výhodných nabídek – pokud to není prvořadý cíl (jako Walmart).
Cena za ztrátové potenciální zákazníky – Tento typ strategie přirážek občas vyžaduje, abyste vybrali několik produktů, které chcete zlevnit. Víte, že to přivede lidi do vašeho obchodu kvůli slevě. Cílem je však mít několik doplňkových produktů, které si zákazník musí v obchodě koupit. Dobrým příkladem toho může být prodej pánských holicích strojků se slevou a nabízení pěny na holení a vody po holení za plnou cenu.
Anchor Pricing – Tento typ cen pro psychologické produkty vám umožňuje označit velkoobchodní ceny až do určitého bodu a zároveň ukázat, že byla uplatněna sleva. Bez ohledu na to, zda byla sleva uplatněna nebo ne, praxe stále ukazuje přeškrtnutou původní cenu spolu s cenou v akci. Ukázalo se, že tento typ cen vyvolává odezvu tam, kde je mnohem pravděpodobnější, že spotřebitelé nakoupí.
Nad konkurencí Dalším způsobem, jak označit své velkoobchodní ceny, je koupit produkty od velkoobchodníka a poté okamžitě zkontrolovat, za co vaši konkurenti prodávají podobný produkt.

e prodáno. Tyto produkty můžete ohodnotit mírně nad svou konkurencí, abyste vytvořili dojem, že vaše produkty jsou ve skutečnosti kvalitnější. Dobrým příkladem toho může být, jak Starbucks nebo Apple vyrábí víceméně stejné produkty jako konkurence – ale lidé si myslí, že jsou lepší díky prémii. Nyní by Apple mohl vyrábět lepší počítače než někteří výrobci – mnoho z toho je subjektivní. Je však těžké tvrdit, že počítače Apple stojí vedle srovnatelného počítače Dell za prémii 1 000 dolarů.
Pod konkurencí – Další možností je pod konkurencí. Analyzují vaše velkoobchodní ceny a zajistí, že s těmito velkoobchodníky můžete vyjednávat, abyste vždy získali nižší náklady. To se může ukázat jako složité vzhledem k tomu, že možná budete muset soutěžit s některými z největších maloobchodních prodejců na světě. Tento typ cenotvorby však stále může fungovat s určitou kreativitou – například Dollar Shave Club.
Se všemi cenovými strategiemi musíte stále zajít do svého velkoobchodu a vědět, kolik můžete nacenit své produkty, aby se vám to z dlouhodobého hlediska vyplatilo. Kromě průzkumu trhu jsou často vyžadovány testy. Poté můžete upravit ceny, abyste lépe porozuměli tomu, jak velký zisk můžete vydělat na každém ze svých produktů.

Jaké jsou tři typy velkoobchodníků?
Jako vždy u velkoobchodu. Různá označení odkazují na konkrétní pracovní pozice a kategorizace. To znamená, že stále můžeme rozdělit velkoobchodníky do tří obecných kategorií, i když je někteří lidé nazývají jinak.

Zde jsou typy velkoobchodníků:

Velkoobchod – toto je typ velkoobchodníka, který si normálně představíte, když uslyšíte výraz velkoobchodník. Velkoobchodník nakupuje větší množství produktů, skladuje je a poté je prodává v o něco menších dávkách za přirážku. Tato menší množství jsou stále považována za velkoobchodní, ale jsou rozdělena, aby je maloobchodníci mohli nakupovat v přiměřeném množství. Tradiční velkoobchod nevyrábí produkty, ve kterých prodává. Místo toho má hluboké znalosti o tom, které produkty se s největší pravděpodobností prodávají ve velkém i v maloobchodě. Velkoobchodník je často označován různými jmény, včetně dovozců, vývozců, pracovníků a distributorů. Kromě toho se velkoobchodníci mohou zaměřit na prodej do desítek různých odvětví nebo se mohou zaměřit na jedno nebo dvě.
Agenti/Makléři – Velkoobchodní zástupci a makléři obvykle nevlastní produkty, které prodávají. Místo toho agent aktivně vyjednává obchody, aby zajistil, že velkoobchodníci dostanou nejlepší možnou cenu. Mnoho z těchto agentů a makléřů bude skutečně pracovat pro velkoobchodníka, ale není neobvyklé, že jednoduše obdrží provizi za každý uskutečněný prodej.
Prodej a distribuce pro výrobu – Výrobci mají také prodejní týmy a plné kanceláře distributorů, kteří zastupují výrobce při uvádění produktů na trh. Tyto prodejní týmy a další zástupci obvykle nemají nic společného s výrobním procesem. Kanceláře jsou ve skutečnosti obecně daleko od skladů, kde se produkty skladují a vyrábějí. Kvůli asociaci jsou tyto typy agentů často také považovány za velkoobchodníky. Důvodem je, že podnikají ve velkoobchodě a jsou odpovědné za distribuci produktů na velkoobchodní úrovni.
Když hledáte velkoobchodníka pro svůj internetový obchod, je důležité pochopit, jak systém funguje a kde hledat.

Hlavním problémem je, že velkoobchod není vůbec dobře strukturovaný systém nebo odvětví. Ve skutečnosti většinu velkoobchodního trhu tvoří náhodní dodavatelé a výrobci rozesetí po celém světě. Dobrou zprávou je, že žijeme v digitální době, takže nemusíte neustále telefonovat a prolézat fyzické adresáře, abyste našli ty nejlepší velkoobchodníky. Místo toho se můžete obrátit na online tržiště, jako je AliExpress nebo AliBaba.

Obě možnosti, jako je Amazon, vám umožňují přejít na každý web a procházet je, abyste se rozhodli, které z nejoblíbenějších produktů chcete prodávat ve svém vlastním internetovém obchodě. Nejlepší na těchto typech adresářových webů je také to, že můžete filtrovat své produkty na základě jejich vzhledu.

 

Vás team EuroDrop